TERCERA AVALUACIÓ
Relleu i rius d'Espanya
Principales picos de España
ART DEL S XX
SEGONA AVALUACIÓ
EDAT MODERNA
LA RENDICIÓN DE BREDA
LA REVOLUCIÓ FRANCESA
LA REVOLUCIÓ INDUSTRIAL
EL SEGLE XX I EL MÓN ACTUAL
Aquest trimestre estudiarem història.
Començarem fent un petit repàs de la prehistòria, l'Edat Antiga i l'Edat mitjana per després estudiar més detingudament l'Edat Moderna i l'Edat contemporànea.
PREHISTÒRIA
EDAT ANTIGA
L’EDAT ANTIGA
EL TEMPS
1. Escriu el nom de les EDATS les etiquetes de la línia del temps:
2.Contesta les preguntes:
a) Abans de l’Edat Antiga hi va haver la Prehistòria, i després ?
b) A quin any es va acabar l’Edat Antiga ?
c) A quina Edat estem ara ?
ALGUNES CARACTERÍSTIQUES DE L’EDAT ANTIGA
3. Escriu les paraules que hi falten:
A l’Edat Antiga a alguns llocs comencen a ............................. També hi ha més.....................
Però comprant i venent hi haurà persones i països que es faran molt.............. . El
comerç portarà diferències .................., que vol dir que hi ha r.........i p...........
LA INVENCIÓ DE L’ESCRIPTURA
4. Completa aquestes frases:
Amb l’escriptura hi va haver més ...................
Els països es van .......................... més entre ells.
L’aparició de l’escriptura va ser molt.....................
Els escribes, que eren homes que sabien ..................., es van fer importantíssims.
5. Contesta aquestes preguntes:
a) Amb quin transport portaven les mercaderies que volien vendre ?
b) Per què feien servir aquest transport ?
c) Dibuixa el vaixell egipci
6. Omple els buits
Els imperis eren països molt rics.
Als imperis hi havia ............... que manava. La gent del país feien el que ell volia. Tenia
poder. L’ajudaven l’exèrcit, .......................i.......................
Els imperis més importants de l’Edat Antiga eren: Egipte, Mesopotàmia,...................
i...........................
7. Respon aquestes preguntes:
a) Per què van crèixer Mesopotàmia i Egipte ?
b) Com s’anomenaven els rius de Mesopotàmia?
c) Com s’anomenava el riu d’Egipte ?
d) Per què a Egipte i Mesopotàmia podien collir molts productes de la terra ?
8. Què van portar els romans a tot arreu del seu imperi ?
EDAT MITJANA
PRIMERA AVALUACIÓ
Funció de relació de relació
Aparell locomotor
Sistema endocrí
Molt bé m'ha ajudat a repassar-ho tot i a aprendre un poc mes
ResponEliminaA jo també me va molt bé
ResponEliminaToni Francesc
Som en Jaume. Això m'ha anat bastant bé ja que ho trob molt embullós!
ResponElimina